top of page
  • אנה פיטנר

איך לבנות מוצרים דיגיטלים שאשכרה נמכרים?


מוצרים דיגיטלים הם כמו סטארטאפ. (כשתחנת מוניות רוצה לצמוח- הם קונים עוד מוניות. כשאובר רוצים לצמוח – הם לא צריכים לקנות אפילו מכונית אחת!)

מוצרים דיגיטלים דומים לסטארטאפים. גם הם יכולים טכנית לצמוח בעוד עלות המוצר נשארת קבועה.

ועדיין – למרות שרוב האנשים לא משקיעים בסטארטאפים בגלל הסיכון הגדול שטמון בהם, הם מתייחסים אחרת למוצרים דיגיטלים. (למרות שהחוקים הם אותם חוקים – גודל הסיכון כגודל ההזדמנות)





בגלל ש95% מהסטארטאפים נכשלים, הומצאו להם שיטות ניהול ששונות בתכלית מניהול של עסק סטנדרטי, הם מבוססות על ניהול בסיכון גבוה: הרבה ניסוי וטעייה ופידבקים ממשתמשים. ועדיין – אנשים מנסים לבנות מוצרים דיגיטלים במודל שדומה יותר לתחנת מוניות. (וככה – הם בונים מוצרים אין להם שוק או שיווק חזק מספיק)


אז, הנה הדרך למזער את הסיכון לכישלון- לבנות מוצרים דיגיטלים בשיטת הלין סטארטאפ. או במילים אחרות... לבנות מוצרים דיגיטלים שאשכרה נמכרים.


שלב 1- בנו *הצעה* טובה ותנסו למכור אותה.

החלק הכי קשה בקורסים דיגיטלים הוא לא לייצר אותם – אלא למכור אותם.

אנשים לא רוצים מוצרים דיגיטלים. הם רוצים פתרונות. הם מעדיפים לקנות שירותים, מוצרים פיזיים, אפילו קורסים פרונטלים.


רוב האנשים משקיעים מאות שעות ועשרות אלפי שקלים בייצור מוצר דיגיטלי שסביר להניח שבכלל לא ימכר.

אז אני אומרת – תעשו הפוך!


קודם כל תמכרו את המוצר – ורק אחרי זה תייצרו אותו. ככה תוכלו לוודא שאשכרה יש ביקוש למה שאתם מוכרים. (זה עובד בנדל"ן, זה עובד בהדסטארט, למה לא?)





"ניסיתי למכור הצעה טובה וזה לא עבד" מזל טוב! בדיוק חסכתם לעצמכם עשרות אלפי שקלים ומאות שעות של תסכול. תמשיכו לשנות את השיווק, ההצעה והמוצר עד שתמצאו גרסה שמוכרת.


"מצאתי את ההצעה שמוכרת. מה עכשיו?"

אוקיי, קודם כל, שימו את הפרפקציוניסט שבכם בצד.

מלא אנשים חולמים להוציא קורס דיגיטלי במשך שנים, וזה אף פעם לא יוצא לאור. תמיד אין זמן בלו"ז, יש כל כך הרבה עבודה טכנית, גרפיקה, צילום, עריכה... הפרוייקט הזה רק הולך ונמרחחחח


"אז מה עושים?" דמיינו שיש לכם רק 40 דק' להכין עוגה לראש השנה. מה תעשו? תוודאו שיש בה את את כל המרכיבים המינימליים: קמח, סוכר, ביצים. אתם תוותרו על הזיגוג, כי פשוט אין זמן. ותכלס, כל עוד העוגה יוצאת טעימה אכילה, לאורחים לא ממש אכפת שהיא לא יפה כמו שהייתם רוצים.

אז אותו דבר. תיצרו את הקורס המינימלי.


כלומר- תתחילו בלייב בזום במקום עריכה וצילום מקצועי, קבוצה בפייסבוק במקום אתר חברים, דפי עבודה בוורד במקום מיתוג.


תרשמו אנשים. תגידו להם להם שהקורס מתחיל עוד חודש חודשיים. פתאום... הפלא ופלא... יש לכם זמן להכין את הקורס! ובגלל שיש רק חודש-חודשיים – אין לכם זמן להשקיע בזיגוג. אז תכלס פשוט תכינו עוגה טעימה. תוודאו שאתם נותנים את עיקר הערך שלכם.





ואז- תוך כדי, נסו לקבל כמה שיותר פידבקים. מה היה לא ברור? מה כדאי להוסיף? איך אפשר לשפר? ככה תדעו איך לבנות את הקורס מתוך הפידבקים בשטח, ולא מתוך ניחושים.

ועכשיו, כשאתם יודעים שהמוצר הדיגיטלי נמכר, ואתם יודעים איך לשפר אותו, מה להכניס אליו ומה לא, אתם יכולים לגשת לזיגוג: צילום, עריכה מקצועית, אתר חברים, אוטומציות, מיתוג.... רק שהפעם – אתם עושים את זה בלב שלם, בידיעה שההשקעה תחזיר את עצמה.


מה דעתכם? 💖

bottom of page