top of page
  • אנה פיטנר

איזה סוג של תוכן כדאי לכם ליצור?

כשמתחילים לשווק בדיגיטל- אנחנו נתקלים בדילמה: יש כל כך הרבה סוגים של תוכן, יש כל כך הרבה פלטפורמות- אז איזה תוכן כדאי ליצור?


בואו נניח שיש לנו הבנה עמוקה של קהל היעד שלנו- אנחנו יודעים באילו פלטפורמות הקהל שלנו נמצא, איזה תוכן הוא מחפש, באיזו דרך הוא אוהב לצרוך את התוכן שלו... אבל... הקהל הזה צורך מגוון רחב של תוכן, במגוון פלטפורמות, ובמגוון דרכים.


אז... איך נדע איזה תוכן לייצר, בהתחשב בזה שהזמן והאנרגיה שלנו מוגבלים, ואנחנו לא יכולים (ולא צריכים) להיות בכל מקום?




הגישה הפופולרית אומרת- לעשות את מה שטרנדי!

"לכולם יש פודקאסט, תפתח גם פודקאסט!" "טיקטוק זה הדבר החם הבא, אתם מוכרחים להיות בטיקטוק" "כל המתחרות שלך באינסטגרם, את חייבת גם!"

הגישה הזאת אמנם עובדת עם משרדי פרסום, אבל לא מתאימה בהכרח ליזמים, עצמאיים ובעלי עסקים קטנים שיוצרים את התוכן שלהם בעצמם.


למשל... לפני כמה שנים החלטתי להתחיל ליצור סרטונים. זה לא הגיע מתוך תשוקה גדולה, אלא כי שמעתי שהעולם עובר לוידיאו: "לוידיאו יש אחוזי המרה יותר טובים" "אנשים קוראים פחות" "הפלטפורמות הגדולות מקדמות וידיאו יותר מכל תוכן אחר"


אז שמתי בצד את הכתיבה שלי, זאת שאני אוהבת וטובה בה- לטובת הסרטונים.

במשך חודשים ארוכים, צילמתי סרטונים, ערכתי, פרסמתי- ולמרות שוידיאו הוא "הדבר החם הבא"- קיבלתי תוצאות פחות טובות מאשר כשכתבתי!


איך זה יכול להיות? ובכן, זה לא שוידיאו לא עובד, יש הרבה אנשים שוידיאו עובד להם,

... הוא פשוט לא עבד לי.

למה? כי כתיבה היא התקשורת האופטימלית שלי.

אני רואה הרבה בעלי עסקים שמנסים להתאים את עצמם למה שטרנדי, ו... לפעמים כל הבאזז הוא לא רלוונטי, וצריך לקנות אוזניות מבטלות רעשים ולבדוק מה מתאים לנו

אז, כשמדובר על יזמים שיוצרים תוכן לעצמם,

אנחנו צריכים לשאוף לייצר תוכן שעובד עד כמה שאפשר עם מה שאנחנו טובים בו, עם התקשורת האופטימלית שלנו.


זה מאפשר: 1. לקצר את עקומת הלמידה (זמן זה כסף!). 2. לצבור יתרון תחרותי על פני אנשים שפחות חזקים בתקשורת האופטימלית שלנו. 3. להנות יותר מהדרך. מה שמאפשר ליצור יותר תוכן ולהתמיד! 4. ליצור תוכן אותנטי יותר, שגם מביא יותר לקוחות





אז איך יודעים מהי התקשורת האופטימלית שלנו? נקודת פתיחה טובה היא לבדוק מהי הדרך שהכי נוח לנו לתקשר בה. איך אנחנו מעדיפים לתקשר ביומיום, מה הכי אפקטיבי לנו- פנים מול פנים, טלפון, אולי מייל?

אילו "נכסים" עומדים לרשותנו- יכולות פרזנטציה, קול רדיופוני, כישרון כתיבה, חוש ויזואלי? ואם יצרנו תוכן בעבר- מה הכי נהננו ליצור?

חוץ מזה, אפשר לבדוק איזה תוכן אנחנו אוהבים לצרוך- אודיו, טקסט, ויזואלי? אילו יוצרים מעוררים בנו השראה, לאיזה מותגים אנחנו מתחברים. (שימו לב שהסעיפים הללו לא חופפים בהכרח. למשל- אני צורכת הרבה תוכן באודיו)


מה התוכן שאתם הכי אוהבים ליצור?

bottom of page