top of page
  • אנה פיטנר

למה בעלי עסקים לא רואים תוצאות מהמתנה החינמית שלהם, ומה אפשר לעשות במקום?

הרבה אנשים כבר שמעו שכדי להביא לידים חמים לעסק - הם צריכים לייצר מתנה חינמית.

ואז, אחרי שהם משקיעים עשרות שעות בליצור אותה - הם מקבלים כמה מאות מיילים שהם לא יודעים מה לעשות איתם, והם לא יודעים איך להעריך אם המהלך השיווקי הצליח או לא. ככה אפשר לעשות את זה הרבה יותר אפקטיבי:

הרבה אנשים מתחילים לייצר את המדריך שלהם עם המחשבה:

"על מה אני יכול לכתוב את המדריך שלי ככה שכמה שיותר אנשים ישאירו את המייל שלהם?"

זה מפתה להחשיב מאות הורדות באופן אורגני כהצלחה, אבל איזו הצלחה זו אם אתם פשוט יוצרים רשימת תפוצה של אנשים שאף פעם לא יקנו מכם? לכן, חשוב לכתוב את המדריך לאווטר סופר ספציפי (גם אם זה אומר פחות הורדות) - כדי שיהיה לכם פוטנציאל גבוה יותר להמיר אותם לקונים (למשל, אם אתם קמפיינרים שפונים לחברות גדולות, כדאי שלא תכתבו מדריך על "איך לפרסם את המודעה הראשונה בפייסבוק" אלא "איך להגדיל תקציבים בסקייל גבוה בפרסום ממומן מבלי להעלות את המחיר לליד.")





אבל גם אם פיצחתם נכון את קהל היעד,

בעיה עיקרית נוספת היא שמייצרים את המגנט כמשהו נפרד, ולא כחלק ממשפך שיווקי. לכן, מעבר למדריך, צריך לחשוב על:

  • תנועה: איך קהל היעד שלי יגיע למדריך? מה יהיה כתוב ברשתות החברתית? בפרסום הממומן?

  • המשכיות: מה קורה אחרי שהליד הוריד את המדריך? כדאי לייצר סדרת מסרים כדי להמשיך ולחמם את הליד לקראת מעמד המכירה. וגם: הרבה אנשים מורידים מדריך ובכלל לא פותחים אותו, לכן מומלץ לשלוח סדרת מיילים כדי לחמם גם את הקהל הזה.

  • מעמדי מכירה: אחרי אינטראקציה עם התוכן, מומלץ לנצל את המומנטום כדי לייצר מעמד מכירה (למשל: להוביל את הליד לתאם שיחת ייעוץ, שיחת מכירה, לקנות מוצר זול וכו'). וגם - מומלץ לחזור על מעמד המכירה מספר פעמים במהלך הפאנל: בדף התודה, בדף המדריך, בסדרת המיילים.

  • ניהול רשימת דיוור: זה יהיה בזבוז מטורף שאחרי כל הכסף וההשקעה בבניית המשפך, לא תשמרו על קשר קבוע עם מי שנרשם לניוזלטר שלכם. רוב האנשים שיורידו את המדריך לא יהפכו תוך זמן קצר ללקוחות - לכן חשוב להמשיך לדוור באופן קבוע.

אם כתבתם מתנה חינמית אבל היא לא מביאה לכם את התוצאות שאתם רוצים, או, אם אתם יודעים שמתנה חינמית (שבנויה באופן אסטרטגי וכתובה נכון) תעזור לכם לקבל פניות חמות ורלוונטיות באופן קבוע, ואתם מחפשים קופירייטר.ית שתעזור לכם עם זה, מוזמנים לשלוח הודעה ואבדוק אם אוכל לעזור לכם :) _______________________________


אנחנו לא מכירים? היי :) אני אנה, אני עוזרת לבעלי עסקים שמוכרים שירות/מוצרי מידע לצמוח באמצעות קופירייטינג אפקטיבי (שלא מוותר על הקול הייחודי והאותנטיות של כל עסק) לפאנלים, אתרים ודפי מכירה. תמיד שמחה לשתף ידע שיכול לעזור לעוד עסקים לגדול 🌱


bottom of page