top of page
  • אנה פיטנר

מה עושים קודם - קופי או עיצוב?


כשבעלי עסקים ניגשים ליצור אתר או דף נחיתה, הם שואלים את עצמם, מה בא קודם, העיצוב או הקופי? כקופירייטרית, יש לי תשובה חד משמעית לתהליך הזה.


כדי שאתר/דף נחיתה ימיר היטב, המסר בו צריך להיות סופר חד ומדוייק. התפקיד של הקופירייטר הוא לייצר את המסר המדוייק הזה, ולהעביר אותו לכל אורך הטקסט. כדי לייצר את המסר הזה, הקופירייטר צריך לחפור עמוק: להבין לעומק את העסק, הקהל, הצעת הערך הייחודית, הטון והשפה ועוד. כמובן שגם המעצב שואל שאלות בתהליך הזה, אבל הוא פחות מעמיק מטבעו. המעצב מדגיש את החלקים המרכזיים, מייצר חווית משתמש טובה, מעצב ע"פ צרכי המותג וכו'... לכן, הגיוני שהחלק המחקרי והמעמיק יותר יבוא קודם (וינחה את העיצוב בהמשך).


קופי מוכן עוזר למעצבים טוב יותר: יש להם בסיס לעבוד איתו, זה נותן להם רעיונות עיצוביים. (מי שניסה לעצב אתר עם טקסט "לורם איפוסום" יודע.) יותר קל למעצבים שיש מישהו שכבר עשה את המחקר בשבילם, התווה את הקווים הכללים, ומכאן נותר רק להתפקס בעיצוב עצמו.


לקבל את הטקסט מוכן, חוסך הרבה פינג-פונג בין המעצב לקופירייטר. זה הופך את הפרוייקט להרבה יותר פשוט: קודם סוגרים את הטקסט, אחר"כ מתקתקים את העיצוב, מקסימום כמה שאלות בין המעצב לקופי, זהו, בלי פרוייקטים מתישים שנמרחים לאינסוף.



והכי חשוב בעיני… אם נותנים לקופירייטר לכתוב במסגרת העיצוב הקיים, זה מגביל מאד את היכולות שלו, זה מייצר קופי "מרוסן" ופחות אפקטיבי, ופוגע משמעותית באחוז ההמרה.

אם אתם משיקים מוצר/שירות חדש, או משדרגים מערך שיווקי קיים, ואתם מחפשים קופירייטר.ית שתעזור לכם לשפר את אחוזי ההמרה ואיכות הליד, יכול להיות שאני יכולה לעזור לכם. שלחו הודעה ונבדוק התאמה

_______________________________

אנחנו לא מכירים? היי :) אני אנה, אני עוזרת לבעלי עסקים שמוכרים שירות/מוצרי מידע לצמוח באמצעות קופירייטינג אפקטיבי (שלא מוותר על הקול הייחודי והאותנטיות של כל עסק) לפאנלים, אתרים ודפי מכירה. תמיד שמחה לשתף ידע שיכול לעזור לעוד עסקים לגדול 🌱

bottom of page