top of page
  • אנה פיטנר

3 יוצרות תוכן מחו"ל שנותנות לי השראה - ואתם חייבים להכיר!


אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להשתפר ביצירת תוכן – היא ללמוד מיוצרים אחרים. חשבתי לשתף איתכם כמה מהנשים שנותנות לי השראה, ועוזרות לי להיות סטוריטלרית טובה יותר.

ג'ס אקסטורם

ג'ס היא המייסדת של headbands of hope, מרצה וסופרת. כיום, היא עוזרת לנשים להתפרנס ולעשות אימפקט באמצעות מינוף של הסיפור הייחודי שלהן.

כשקראתי את הספר שלה, chasing the bright side , הוקסמתי מהיכולת שלה ליצוק קסם מתוך סיפורים פשוטים ובנאלים. בספר, היא מספרת על השיעורים שלמדה על יזמות, הגשמה ואופטימיות, באמצעות הסיפור האישי שלה.



למשל, היא סיפרה על השיעורים שלמדה על "להתחיל בקטן" בכך שהתחילה את העסק החברתי שלה במעונות בקולג', על ההתחלה הקטנה והפאתטית שלה, כמה שהיא לא ידעה כלום על עסקים דאז. כחלק מהשיעורים שלה על אופטימיות, היא מספרת על המפעל הראשון שעבדה איתו - והונה אותה. היא העבירה לו 10 אלף דולר – ומעולם לא ראתה אותם בחזרה. היא מספרת מה איפשר לה להמשיך קדימה בכל הכוח, למרות חוסר הניסיון שלה, למרות ההונאות ולמרות כל הקשיים שחוותה.



לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו צריכים להיות מינימום מרטין לותר קינג כדי שנהיה ראויים לספר את הסיפור שלנו, וג'ס מוכיחה שזה לא נכון. הרי יש מייסדים שהקימו חברות גדולות ומצליחות יותר ממנה – שלא יודעים לספר על עצמם כך.


המיתוג האישי שלה מדוייק, אמיתי ולא מתנצל. הוא מגלם את הערכים שהיא מביאה לכל מקום, כמו פשטות ואופטימיות. לכן, ויזואלית, המותג שלה מלא בגוונים של צהוב וכתום. מבחינת הכתיבה והמיקרו קופי, השפה שלה קלילה, מלאה בהומור עצמי ואימוג'יז.



צילום מסך מהאתר של ג'ס


יזמים בטוחים שהם צריכים לשים על עצמם חליפה כדי שיקחו אותם ברצינות. והנה – למרות ההומור העצמי, הפגיעות, השפה הקלילה – לא מתייחסים אליה בזלזול. אלא להפך, היא מצליחה לגעת ביותר אנשים.


הדבר שבונה מותג אישי מוצלח הוא היכולת להביא לכל סוג של עשייה את הערכים והאיכויות הטובות ביותר שלך. שזה ניחן בכל יוזמה שלה. הסטוריטלינג, האופטימיות, הרצון ליצור משהו שעושה גם טוב וגם אימפקט.

ג'ייד דארמוונגסה

אל הערוץ של ג'ייד באתי בשביל הידע השיווקי, ונשארתי בזכות האישיות שלה. בתור יזמת צעירה בעצמי, אני מזדהה מאוד עם המסע שהיא עוברת. אוהבת את היכולת שלה להיות אותנטית. לספר על קשיים וכישלונות, להציג גם את הצדדים הפחות יפים של עולם היזמות.







בניגוד למשווקים אחרים, שמלמדים בעיקר טריקים והאקים, היא יוצרת תוכן על פסיכולוגיה שיווקית. במקום לספר על שיטות העתק הדבק, היא מספרת על דברים שהיא ניסתה בעצמה. היא לא מפחדת לתת עצות לא פופולריות, כמו "אתם לא צריכים נישה".






בעיקר, מדהים אותי כל פעם מחדש לראות התשוקה האדירה שלה למה שהיא עושה. היא התחילה לעשות סרטונים בגיל 10. היא סיפרה איך בשנים הראשונות היא לא עשתה מזה רווח בכלל, וכיום, לא רק שהיא מחזיקה בערוץ יוטיוב רווחי, היא גם הבעלים של X8 media, סוכנות שיווק שמפיקה סרטונים לחברות.





בשנה האחרונה, היא החליטה לעשות שינוי כיוון משמעותי בערוץ שלה. במקום ליצור סרטונים שיהיו כמה שיותר ויראלים (לסרטונים הכי מוצלחים שלה יש מיליוני צפיות), היא בחרה ליצור סרטונים שהיא אוהבת, ונאמנים לאמת שלה. (מה שכמובן עלה לה בכמות הצפיות, אבל השאיר את הקהל הכי נאמן ואיכותי). אני מעריכה יוצרים שנשארים אמיתיים, גם את זה עולה להם בפופולריות, ובמה שנחשב כהצלחה.




קריסטין ליאו


קריסטין היא יוטיוברית לייפסטייל, אופנה ברת קיימא וטבעונות. אני אוהבת את סגנון העריכה הייחודי שלה. התוכן שלה ניחן בשילוב מעניין בין ציניות להומור. היא יוצרת לצופים שלה חוויה שהיא מצד אחד מאוד אסתטית, והצד השני ביקורתית ונוקבת.

היכולת הזאת, לערבב ביחד דברים שונים, שלא קשורים לכאורה, ולהפיק מהם משמעות חדשה – זה מה שמאפשר ליוצרים להפיק את החתימה הייחודית שלהם.




נפלאה בעיני הדרך שלה ליצור תוכן שמקדם שינוי חיובי בעולם. ערוץ שמראה שאפשר להתלבש בסטייל וגם להטיב עם הסביבה והחברה, לאכול אוכל טעים מבלי לפגוע בבע"ח ובכדוה"א.


קושי גדול של אקטיביסטים הוא להפסיק לשכנע את המשוכנעים. למרות שסרטונים רבים שלה אכן מכוונים לקהל נישתי, סרטונים אחרים הצליחו להגיע לקהלים רחבים, למשל הסרט הדיסטופי "רוטינת הבוקר שלי בשנת 2050" שהפך לויראלי.





לאחרונה היא השתתפה בסדרת ריאליטי-אופנה ביוון. היא ניצלה את הבמה כדי להעלות את המודעות לאופנה ברת קיימא לקהלים חדשים: כל מה שהיא לבשה לתכנית היה יד שניה או מותגים מקיימים. בעידן שבו הפלטפורמות הגדולות מהדהדות רק את מה שאנחנו רוצים לשמוע, וקשה להיתקל באנשים שחושבים אחרת ממך בפיד, זה סופר חשוב בעיני שיוצרים מוכנים לצאת מאזור הנוחות של "קהל המשוכנעים", ולפנות לקהלים חדשים. גם אם זה אומר פחות פופולריות ויותר ביקורת.



אשמח לשמוע מכם - מי הם היוצרים שנותנים לכם השראה? ומה למדתם מהם?

bottom of page